.

.

27.4.2014

Viimeaikojen keittiöhurma



Minusta on tullut paitsi innokas drinkkikokeilija,
myös erittäin tyytyväinen uuden tehosekoittimen omistaja!
Kolmen viikon ajan olen kokeillut erilaisia smoothie-reseptejä ohjenuorana;
"mitä kaapista löytyy". Olen ottanut tavaksi pyöräyttää aamiaisen smoothie-muotoon,
enkä ole hetkeäkään katunut hankintaani! Päin vastoin ihmettelen miksi en ole jo aiemmin hankkinut moista laitetta!

Perusaineena pidän rahkajogurttia jossa on rasvaa 0,9%. En nimittäin usko lainkaan rasvattomiin tuotteisiin, sillä sairaalassakin minulle teroitettiin että margariinissa tulee olla rasvaa 60%, ei yhtään alle. Ja maitotuotteissa 1%, juustoissa 17%. Elimistö näet tarvitsee rasvaa! Kultainen keskitie taitaa kulkea näissä lukemissa. Ja tyytyväinen olen ollut. (Minä vanha rasvasyöppö!)

Mutta vielä smoothiohjeisiin;
rahkajogurtin tai rahkan lisäksi laitan koneeseen banaanin, sekä jonkun muun hedelmän (jos tahdon siitä juoksevamman ja raikkaan), mutta avocadon, joko puolikkaan tai kokonaisen, (jos tahdon siitä ruokaisamman ja tuhdin). Näiden lisäksi kaadan sekaan noin ruokalusikallisen kookosmaitoa tai tuoremehua. Lopuksi ripautan sekaan kourallisen mysliä tai siemeniä, joita käyn ostamassa Punnitse ja säästä-kaupan erinomaisista valikoimista, juuri niin paljon tai vähän kuin tarvitsen.

Tulokset ovat olleet herkullisia!!








2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei!
Jos kaipaat pientä makeutusta, on juokseva hunaja erinomaista. Purkista vain purista sopivaksi katsomasi määrän koneeseen muiden ainesten joukkoon.

Thilda kirjoitti...

Anonyymi; Kiitti vinkistä! Ei tullutkaan mieleen vielä että hunajaa voisi smoothieen lisätä, mutta tottakai niinhän se on. Tosin olen jo muutama vuosi sitten totuttanut itseni aika vähälle sokerille (poikkeuksena kakut ja leivokset...:)