.

.

23.2.2015

Mihin sinä olet menossa...


Joskus elokuvat inspiroivat ja huvittavat aivan erityisesti! Katselin pari päivää sitten elokuvan "Paholainen pukeutuu Pradaan". Tietenkin eläydyin jälleen kerran pääosan esittäjään ja siksipä koinkin aivan hulvattoman itseironisen ja hauskan hetken, kun ilkeät kollegat sanoivat hänelle elokuvan alussa että: "Mihin sinä olet menossa? Rumien hameiden kongressiin...?!" Röhnötin sohvalla juuri virttyneessä 'kotihameessa', joka olisi taatusti saanut rumien hameiden kongressissa kunniamaininnan! Tästä lähtien taidan olla aina menossa rumien hameiden kongressiin; niin paljon tuo lause minua huvitti...







Minusta tuntuu että kuvien hameita täytyy vähän kommentoida. Ensinnäkään en ole koskaan voinut käsittää empire-muotia (kuva 2) vaikka onhan pömppövatsa kätevää piilottaa tuollaisen kauhtanan alle. Mutta ei se kaunis ole, eikä yläosa ole lämmin. Aika monet saivat keuhkotauden tuon muodin takia helpommin, kuin muuten olisivat saaneet.

Kuvan 3 puvut ovat IHANIA, mutta en voisi koskaan ahtautua minkäänlaiseen korsettiin! Enkä varsin mielelläni sitä muillekaan suosittelisi. Pitäisi vain omata luonnollinen ampiaisvyötärö! Äskettäin muuten sain tietää että oli aika, kun miehiltäkin vaadittiin ampiaisvyötärö! Nykyään taitaa olla vallalla sen negatiivi.

Kuvassa 4 on aivan JÄRKYTTÄVÄ housuhame! Olen aina vihannut housuhameita. Yök! Minulla ei ole aiheeseen mitään muuta sanottavaa.

Kuva 5 pursuaa ihanaa hyörinää ja kauniita vaatteita! Vähän niin kuin minä tyttäreni kanssa teatterin puvuston myyjäisissä. Kauneus ja hulluus sikin sokin.

Viimeisessä kuvassa on kiinnostava perushame. Mietin sen materiaalia; vaikuttaa silkiltä. Minulla on melkein kopio tuosta hameesta puuvillaisena versiona, joka on tosin hiukan pidempi. On tilanteita kun on ihana kulkea pitkässä vanhanaikaisessa hameessa, vaikka useimmiten suosinkin polvipituisia hameita. Joudun usein työssäni käyttämään Dimexin työhousuja tai vastaavia, tai armeijan reisitaskuhousuja, jotka kestävät mahdollisimman hyvin kuluttavissa ja vaativissa olosuhteissa. Siksi otan vapaa-aikana kaiken irti hameista! Muutamat ystäväni eivät ole koskaan nähneet minua housuissa. Heille minä olen se lady, joka on aina menossa rumien hameiden kongressiin... ;D



Ei kommentteja: