.

.

5.11.2013

Suolla



Viikonloppuna kävin myös yhessä kansallispuistossa pitkospuita kulkemassa.
Että mää sitten tykkään sellasista maisemista!
Vaikka pitkospuut oliki kyllästettyä höylälankkua... pieni miinus siitä.
Toivoin että nähtäis joku eläin. Jotaki muuta ku lintuja.
Mutta mitähän siitäkin sitte ois tullu jos vaikka karhu olis ilmestyny mutkan takaa vastaan?
Olisin saanu aivan varmasti sydänhalvauksen siinä paikassa!

Vähä niinku kerran ku meidän piti kulkea tuntemattoman laitumen läpi.
Sähköaidat ja kaikki. Vähän epäluulosena lähin sinne aitauksen sisäpuolelle,
mutta rauhottelin itteeni että eihän sielä nyt mitään voi olla kun siinä on polku ja siitä kehotetaan kulkemaan.
Ei ainakaan mitään vaarallista, niinku härkiä.
Kävelin polkua eteenpäin, silmät tiukasti GPS:n ruudulla,
kun etuoikeelta alko kuulua hegitystä.

Just olin mielessäni kuvitellu 7 veljestä kiven päällä päiväkausia kitumassa.
Siinä se nyt sitte oli! Kuoleman paikka! Ylämaannautoja kolme kappaletta!
Valahdin niin paniikkiin ku vaan ihminen voi! Ei voisi hullu murhaaja enempää pelästyttää!!
Ne tuijotti muutaman metrin päästä otsatukkiensa alta.
Niin pahaenteistä, niin kammottavaa!

Olin jo valmis juoksemaan henkeni edestä ja raadeltumaan siihen sähköaitaan hyppäämällä sen yli,
tai vaikka juoksemalla läpi, sillä noitten hirviöitten en antaisi itteeni survoa mössöksi ja tappaa!
Vissiin viime hetkellä mies sai musta kiinni ja piteli paikoillaan sen aikaa, että ehti takoa kallooni yhen lauseen;
"Ei ne hyökkää, rauhallisesti nyt eteenpäin vaan!"
Mistä tiedät, ootko varma, mitäs jos kuitenkin?! - ja sitä rataa,
kunnes värisevin polvin olin seuraavan portin luona ja turvassa.
Mutta takasi en samaa reittiä palaisi, vaikka pitäis suolammen läpi uida!
Eikä onneksi tarvinnu palata.








Jälestäpäin kuulin että ne on varmaan maailman rauhallisimpia otuksia,
mutta mistäs mä sen voin tietää, en mä oo mikään maatalon tytär!
Sitä paitsi ne ylämaannaudat on ulkomaalasia, kuka niitten ajatuksista niin varmasti voi vielä tietää?!
Eikä siinä kuoleman kynnyksellä varmaan auta niille huutaa että hei määkin oon skotti juuriltani!
Määkin oon highlanderi!
(Ja nauta!) 




Ei kommentteja: