.

.

17.2.2022

Kirppistelyä - vihdoin!

 


Kirppiksillä on tullut käytyä korona-aikana tosi vähän. Yleensä lapsuuden maisemissa käydessäni olen käynyt edes kerran kirppiksellä, mutta koko viime vuoden aikana en käynyt montaakaan kertaa. Nyt päätin ottaa itseäni niskasta kiinni, kun kuitenkin kaipaan niitä kirppiskäyntejä aika paljon!




Tällä kertaa mukaan tarttui peräti kolme esinettä. Ensinnäkin tuo vanha Sinebrychoffin Sitruunajuomapullo. Ainahan minä kääntelen ja ihastelen vanhoja pulloja, mutta enpä ole kourallista enempää niitä eläissäni ostanut. Lukuunottamatta niitä vanhempia patenttikorkkipulloja, joita on koristeena muutama. Täällä yläkerran keittiössä on vähän keltaista teemaa, joten pitkän pähkäilyn jälkeen annoin itselleni luvan ostaa tuon pullon.




Toiseksi haukankatseeseeni takertui tuo Finlaysonin ihana kangaskassi (kuvassa oikeanpuolimmainen), joka on kaiken lisäksi minun lempikuosini, Aini Vaarin ”Puutarha”. Ostin sen kaveriksi tuolle toiselle samaa kuosia olevalle kangaskassille, jonka väritys on ehkä vielä tätä toistakin ihanampi! Kassi on tukevaa kangasta ja just hyvän kokoinen. Nytpä voin kantaa ruokaa kaupasta vaikka kaksin käsin!




Kolmas esine, jonka nyt sitten viimein ostin, on tuo vihreä Iittalan matala pieni Aaltomalja. Olen niitäkin ihastellut vuosikausia, mutta jäänyt kuitenkin jostain käsittämättömästä syystä aina odottelemaan. Nyt päätin sen viimein ostaa, koska se on kaunis ja onhan se melko monikäyttöinenkin; voin käyttää sitä vaikka tuikun alustana, korurasiana tai jopa pienenä karkkikulhona. Sitä paitsi kotona googletellessani huomasin, että niitähän ei edes valmisteta enää.


2 kommenttia:

Annukka kirjoitti...

Kivan keväiset ostokset :). Vihreä on mun lempiväri ja tykkään Aaltomaljoista. Onko tuo siis se ihan pieni? Mulla taitaa olla kirkkaana sellainen. Ja oli muistaakseni savunharmaanakin, mutta sen myin kirpparilla pois, kun ei ole oma värini se.

Thilda kirjoitti...

Annukka; Kiitti! 😊 Mäkin tykkään aaltomaljoista, ihan kaikista, kunhan on just tämä muoto. Joo, tää on se pienin. Mun siskolla on kans kirkkaana toi. Mukavaa loppuviikkoa!