.

.

1.10.2022

Syyskuun katsaus

 

Ja taas kerran kuukausi vilahti ohi tosi nopsaa! Tästä kuusta jäi käteen puuhakas kiireinen fiilis ja kaikenlainen suorittaminen, mutta välillä oli mukavia lomailuhetkiäkin.


Puutarhatöitä tein alkukuusta; pesin ruukut ja laitoin melkein kaikki ruukkukasvit pois. Ainoastaan muutama yrtti jäi vielä odottamaan myöhempää sadonkorjuuta.

Ikkunoita pesin niin ulkoa, kuin sisältäkin. Joidenkin huoneiden ikkunat oli pesty väleistä viimeksi vuosia sitten ja nyt olikin jo aika tehdä asialle jotakin!

Aloitin kauan haaveilemani keramiikkakurssin ja olen tehnyt jo muutamia savitöitä, jotka odottavat ensimmäistä polttoaan. Lasituksesta en tiedä vielä tuon taivaallista, mutta reilun viikon päästä sekin selviää.

Olen innostunut käsitöistä vihdoinkin! Aloitin virkkauksella ja kudontalankojakin jo hankin. (Meillä päin puikoilla kutominen on kutomista, ei neulomista.) Vuoden ainakin olen suunnitellut tekeväni pirta- ja lautanauhoja. Ehkä niiden vuoro tulee seuraavaksi?

Taalintehtaan keskiaikamarkkinoilla oli taas mukava käydä, vaikkakin myyntipaikkojen kallistuminen vaikutti selvästi myyjien määrään. Ullman’s Villa kaappasi sydämeni samalla reissulla!

Marjoista ja omenista olen tehnyt kaikenlaisia hilloja ja omenista kuivattuja lastuja. Kovatöistä, mutta palkitsevaa lopulta. (Paitsi jos tuote homehtuu ennen käyttöä, kuten joskus käy!)

Lapsuudenkodissa olen tehnyt suuren vaateinventoinnin ja kaappijärjestelyn, johon olen tosi tosi tyytyväinen! Se olisi pitänyt tehdä jo pari vuotta sitten.

Pitkin syyskuuta on myös ollut kaikenlaista nuivaakin fiilistä ja pientä pettymystä, yleensä aina kun luulen, että NO NYT kaikki alkaa rullata. Kumma juttu. Mutta myös intuitio on ollut vahva edelleen ja sen lisäksi jotain outoja mystisiä tapahtumiakin on ollut…

Ja ihan kuun viimeisenä päivänä alkoi pitempi lomamatka kohti pohjoista!


Ei kommentteja: