.

.

4.7.2022

Ryhdyin suonikohju-urheaksi!


Tuon herran lahjan, suonikohjut, olen saanut perinnönjaossa luultavasti kaikilta isovanhemmiltani. Ensimmäinen suloinen sininen piste ilmestyi pohkeeseen kun olin raskaana. Siis ikuisuus sitten. Sittemmin molempien jalkojen pohkeita ja vähän reisiäkin on ruvennut koristamaan tosi hieno suonimatto. Tänä kesänä huomasin niiden vaan lisääntyneen, wau wau. Tiedätte tunteen?

Ensimmäiseen siniseen pisteeseen reagoin kauhulla, ”okei, en voi enää ikinä olla lyhyessä hameessa!” Nyt ajateltuna tosi naurettavaa. Eihän sitä olisi huomannut, vaikka olisi luupin kanssa väijynyt. Nyt kukaan ei voi olla huomaamatta. Muutama vuosi sitten kyllästyin hikoilemaan helteellä pitkissä farkuissa ja ostin polvipituiset ja korkeavyötäröiset aivan ihanat fifties-tyyliset farkut. Ajattelin, että hitot! Nyt laitan nää töihin jalkaani ja annan piutpaut muiden ajatuksille. Se vaati kyllä rohkeutta, mutta niin vain selvisin!


Kunnes sitten aika pian eräs työkaveri kulki rappusissa perässäni ja otti siekailematta suonikohjut puheeksi! Ja minä kun olisin vaan halunnut, että kukaan ei kiinnitä niihin mitään huomiota! No niin, arvaatte, että fiilis lässähti täysin ja olin pirun ärtynyt. Just kun olin saanut psyykattua itseeni rohkeutta sen verran, että uskalsin nelivitosena taas näyttää jalkani kanssaihmisille. Pieni takapakki. Nyt on kulunut aikaa sen verran, että olen taas päässyt jaloilleni. Jestas!

Olen nyt tepastellut uhmakkaasti ympäriinsä polvihousuissa, miettimättä pätkääkään, mitä joku random ohikulkija miettii. Olen nostanut leukani pystyyn ja kävellyt ylpeästi suonikohjuineni, läskeineni, harmaine hiuksineni. Ja nyt tsemppaan kaikkia  kokeilemaan samaa. Musta tuntuu, että tää on niinku mun juttu tähän kehopositiivisuusasiaan. Ei kuulkaas leidit ja herrat, maksa vaivaa piilotella ja häpeillä itseään. Mehän emme itsellemme ja ulkonäöllemme mitään voi, siispä otetaan se rohkeesti ja ylpeesti mukaan vaan! Ihan semmosenaan. Ei mitään botoxeja ja muita kauheuksia. Minä olen kaunis! Ja sinä myös!
Tsemppiä, tsemppiä, tsemppiä!!!


 

Ei kommentteja: