.

.

7.10.2024

Kristiinan ’Oletko koskaan…’

 

Mä tykkään hirveesti näistä kyselyistä, joita blogeissa aina välillä on ja olen itekin joskus sellasia keksinyt. Tällä kertaa kopsin Kristiinan haasteen ja vastailen kysymyksiin.


Joten tästä se lähtee:
Oletko koskaan

HALUNNUT PALATA AJASSA TAAKSEPÄIN?
Todellakin! Kysy vain kuinka monta kertaa!! Viimeisen 40 vuoden aikana varmaan usean kerran joka viikko. Varsinainen ’synnyin väärään aikaan’-tyyppi siis. Alkajaisiksi menisin 80-luvulle nauttimaan keikoista; Dingon, Yön, Hanoin, Peer Gyntin, Siekkareiden, Ratsian… lista on aika pitkä! 70-luvulla haluaisin käydä ainakin Baddingin, Kirkan ja Dannyn keikoilla. 60-luvulla kävisin tervehtimässä isovanhempiani ja 50-luvulla haluaisin nähdä miten vanhempani rakastuivat. 1930-luvulla viihtyisin pitkään ja siitä taaksepäin loikkisin varmaan 50 vuoden välein aina viikinkiaikaan saakka ja sitten sadan vuoden välein kivikaudelle. En tiedä saisiko mua takaisin kovin helposti.

MIETTINYT ULKOMAILLE MUUTTAMISTA?
Olen miettinyt, mutta en tosissani. Joskus mua kiinnosti ajatus asumisesta Ranskan maaseudulla, Espanjassa, Italiassa. Voisin viihtyä myös Kanadassa ja Skotlannissa. Vuoden pari voisi asua Japanissa ja pieniä aikoja aika monissa maissa. Mitään naisia alistavia kulttuureja, joissa pitää pukeutua kaapuihin, en kuitenkaan siedä, eli niihin maihin en vahingossakaan menisi.

EKSYNYT OSTOSKESKUKSESSA?
Kyllä olen tainnut. Etenkin Helsingin isot ostarit on välillä tosi sekavia ja meen niissä ihan pyörälle päästäni. Mutta olen onnistunut lapsena eksymään äitistä meidän pikkuriikkisessä kyläkaupassakin, jossa oli ehkä kaks hyllyä ja lihatiski. Sen tunteen muistan vieläkin paniikinomaisena järkytyksenä! Olen mahtanut olla ehkä kaksi tai kolme, eli elettiin 1970-luvun alkuvuosia.

HALUNNUT PALATA MATKALTA KOTIIN AIEMMIN KUIN OLIT SUUNNITELLUT?
Eipä tule mieleen. Matkaväsymys kyllä tulee pitkällä matkalla jossain vaiheessa eteen, kun tuntuu siltä, että voi pojat, olispa ihana lössähtää omalle sohvalle ja olla koko päivän tekemättä mitään. Vaikka matkalta on kiva tulla kotiin, olen yleensä vähän haikeana siitä, että nytkö se seikkailu jo päättyi. Monesti voisin jatkaa seikkailua vielä muutaman päivän.

ALOITTANUT LAIHDUTUSKUURIN TAI MUUTEN TERVEELLISEMMÄN ELÄMÄN?
Oi voi, aika monta kertaa! Etenkin niitä laihdutuskuureja on tullut aloitettua viimeisen 20 vuoden aikana monesti. Nykyään en enää lähde mihinkään ’lentoemäntädieettiin’ tai muuhunkaan hullutukseen, mutta toivon silti aktiivisesti, että paino heilahtaisi alaspäin. Terveellistä elämää olen aloitellut liikuntoineen (lähinnä pääni sisällä) myös monta kertaa.

MIETTINYT KUINKA ELÄMÄSI OLISI MUUTTUNUT, JOS OLISIT OLLUT AHKERAMPI KOULUSSA?
No tavallaan! Olen nimittäin miettinyt millaiseksi elämä olisi muuttunut, jos olisin kuullut jo yläasteella käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksista, koska lukio oli pakkopullaa! Olen myös miettinyt, miten elämääni olisi vaikuttanut, jos lukion matikanopettaja olisi ollut parempi opettaja.

LAULANUT KARAOKESSA?
Yksiselitteisesti en. Enkä tule laulamaan. Karaoke on niitä asioita, joita inhoan.

AJANUT AUTOLLA KOLARIN?
En aja autoa, koska en omista ajokorttia, mutta olen kerran ollut kyydissä, kun kostea ilma oli yöpakkasessa muuttanut tiet hurjan liukkaiksi ja siinä meidän ajaessa töihin, edessä oli yhtäkkiä pysähdyksissä oleva rekka! Ilman mitään valoja tai vilkkuja, siinä se vaan tönötti edessä, keskellä meidän kaistaa. Liu’uimme siis uhkaavasti kohti, eikä mitään voinut tehdä, paitsi väistää kohti kevyen liikenteen väylää. Ja toki siinä sitten osuimme puuhun, joka kasvoi tien vieressä. Auton rengas vääntyi aika pahasti ja matka katkesi siihen.

TEHNYT HUONON OSTOKSEN?
No olenhan minä! Mutta suhteessa siihen nähden miten paljon olen ostanut elämäni aikana, niitä huonoja ostoksia on tosi vähän. Onneksi! Huono ostos on esim sopimaton vaate tai vaate, jota ei tule käytettyä. 

JÄÄNYT LUOKALLESI KOULUSSA?
En ole, enkä ole saanut ehtojakaan. En ollut mikään hikari, eli kymppejä ja ysejä en rohmuillut, mutta en myöskään nelosia tai vitosia. Seiska ja kasi oli mun numeroita peruskoulussa. Kuviksessa sain kyllä välillä ysin ja se lämmittää vieläkin.

KATUNUT SYVÄSTI JOTAKIN TEKEMÄÄSI?
Jep. Olen satuttanut läheisiä ja korjaisin asian, jos voisin.



Ei kommentteja: