.

.

19.2.2021

Maisemat joita rakastan


Olen vahvasti ihminen, jolla on juuret jossakin. Isäni juuret ovat Etelä-Pohjanmaalla ja äitini suurin piirtein Tampereen seudulla ja Keski-Suomessa. Minun henkilökohtaiset juureni ovat enimmäkseen Etelä-Pohjanmaalla, sillä olen syntynyt ja kasvanut siellä.

Lakeus on toinen kotini, vaikka elämä veisi minne! Se ei tarkoita sitä, etten rakastaisi omaa kotiani, mutta sydämeni vain on täällä. Ja vahvasti. Minun ei tarvitse kuin katsella taivasta, niin rakkaus hyökyy sielussa. Siltä se tuntuu! Täällä olen myös rennoimmillani. Lakeuden tuuli pyyhkii stressin pois, akut latautuvat hetkessä ja kaikki suojaavat kuoret haihtuvat pois.

Olen valokuvannut lakeudella ja pohjalaiskylissä ja kaupungeissa aikojen mittaan paljon. Koettanut saada sitä sisimmässäni asuvaa tunnelmaa edes hitusen kuviin mukaan. Katsellut kameran etsimen läpi ylös ja alas, lähelle ja kauas, asuttua ja autiota. Eikä se tapa ehkä koskaan lopukaan.









 

4 kommenttia:

Tarja K/Ruusu-unelmia ja villasukkia kirjoitti...

Upeita kuvia! Olet mielestäni onnistunut saamaan kuviin tunnelmaa,jota kuvailit sanoin. Kyllä noin upeissa maisemissa on hyvä tuntea olevansa omilla juurillaan ❤ Minun juuret ovat Kainuussa. Täällä vaarojen rinteillä, metsissä, järvien rannoilla ja soiden reunoilla. ❤ Ihanaa viikonloppua sinulle ❤

Thilda kirjoitti...

Voi Kiitos!! 😊 Minusta se on hienoa jos omaa selkeät juuret jonnekin. Se luo yhtenäisyyttä ja onnellisuutta. Kainuussa onkin ihan erilaista maisemaa kuin tuo aakee laakee. 😄 Luonnon huomassa olet. Kaunista viikonloppua sinulle myös!! ❤️

Anonyymi kirjoitti...

Ihana lakeus!
Vippe

Thilda kirjoitti...

Vippe; Niin on! Meidän sielunmaisema <3