.

.

17.12.2021

Porokeksit




Olin jonain vuonna jo sitä mieltä, että en tee enää ainoatakaan joululeivonnaista, vaan ostan niitä, joita ilman joulu ei tunnu joululta. Silti olen joka vuosi tehnyt aina edes jotakin. Yksi hauskimpia ostoksiani on ollut kuviokaulin, jolla saa kekseihin poroja, kuusia ja ornamentteja. Sanon kekseihin, koska kaulin ei oikein toimi piparitaikinaan, sillä piparitaikina yleensä tursuaa muodottomaksi hävittäen kaulitut kuviot. Jouluisemmat kekseistä saa piparimuoteilla. Ja voihan keksejä toki koristellakin! Itse olen aika laiska koristelemaan mitään leivonnaisia. Tässä minun tekeleeni ja pieni maisteluhetki ennen seuraavaa projektia.







 

4 kommenttia:

Tarja K/Ruusu-unelmia ja villasukkia kirjoitti...

Herkullisen näköisiä pipareita <3 Minä olen leiponut jo kaksi piparkakkutaikinaa. Niin ja syönyt monen monta piparkakkua :D Mukavaa joulun odotusta!

Thilda kirjoitti...

Tarja; Kiitos! :D Hauska kuulla. ;) Samoin sinne!!

Mia Coman kirjoitti...

Draga Thilda,
Obiceiuri frumoase si speciale de Craciun! Coptul. Ne cam abtinem de la mancat dulciuri chiar facute in casa dar nimic nu se compara cu mirosul din cuptor mai ales de Craciun! Daca ai si o ramura de brad, o portocala desfacuta, lumanari aprinse... magia sarbatorii e garantata.
Salutari,
Mia

Thilda kirjoitti...

Mia; Exact! Crăciunul este alcătuit mai ales din arome și arome! Lumanari si zapada si muzica de Craciun completeaza atmosfera.