.

.

28.1.2022

Törkee tunnustus



Olen ilmeisesti niin kyllästynyt tavarapinoihin (etenkin niihin, joita en ole itse valinnut tai joiden valinnasta on niin kauan aikaa, että mieli on muuttunut), että olen ryhtynyt harrastamaan toisten kotien maritusta mielessäni. Katselen esim sisustuslehtien ja (kauhee tunnustus) sisustusblogien kuvia sillä silmällä, että mitä tuolta poistaisin... Siis ihan pimee ja turha pohdinta tuokin, mutta ei voi kun todeta, että kaikesta se ihmispolo huvinsa keksiikin!

En ole missään nimessä askeettinen, enkä ole sitä koskaan ollut, enkä varmaan koskaan tule olemaankaan. Mutta silti hyvää mieltä tuo katsella sellaisia kuvia, jossa on ihan vähän tavaraa ja sekin tyylillä valittua. Tai peruutetaanpas vähän; sellaisia todella askeettisia koteja, jotka näyttää elottomilta, en todellakaan ihaile. Ihmettelen pikemminkin. Ja siksi tämä mun ajatusleikki hiukan ehkä hämmentää. Että putsaan jonkun kuvasta piirongin päältä kuudesta esineestä neljä pois. Tai seinähyllyyn jättäisin ehkä kaks esinettä per hylly. Oikeasti en itse pystyisi sellaiseen ollenkaan. Että mitä ihmettä...?




 

4 kommenttia:

Annukka kirjoitti...

Voihan rähmä. Kirjoitin pitkähkön kommentin, mutta hävitin sen vikaklikkauksella vissiin taivaan tuuliin. Vai tuliko perille?

Thilda kirjoitti...

Annukka; Voi ei! No ei tullut! Just tollanen tekstin katoaminen saa mut hirveen raivon partaalle. 😡
Jos jaksat, niin kirjoita edes osa uusiksi. 😊

Annukka kirjoitti...

Olen aina vähän epäillyt, että oikeasti kommentit ei voi noin vaan kadota, mutta mulle kävi nyt niin.

Sitä vaan piti sanoa, että hauska tunnustus :D

Eikä kuulosta yhtään edes omituiselta, koska mulla on itsellä tapana sisustuslehden kuvissa peittää sormella sellaisia yksityiskohtia, jotka mun mielestä on liikaa ja arvioida sitten miltä kokonaisuus näyttää ilman niitä. Oli sitten kyse huonetilasta tai hyllystä, jolle on tehty asetelma tai mistä nyt milloinkin :)

Mutta tää on kuitenkin harmitonta, eikä loukkaa ketään, koska pysyy vaan omana tietona. Meistä kumpikaan kun tuskin menisi kenenkään kodissa poistamaan esineitä sieltä piirongin päältä ja ilmoittamaan, että nyt on kuule paljon parempi näin :D.

Thilda kirjoitti...

Annukka; Juu, ei menisi! 😄 No aika harmiton, mutta yllätin jotenkin itseni… että mitä se mulle kuuluu ja sit haukkana kuitenkin oon muuntamassa toisten koteja mieleisekseni! Joskus on kyllä sellaisiakin koteja, joissa en muuttaisi mitään, munkin lukulistalla. 😊