.

.

29.11.2022

Monikäyttöinen keramiikkalautanen

 

Ehkäpä se on hyväkin alottaa ihan pienistä lautasista ja tehdä sitten vähitellen isompaa? Näitä on nyt joka tapauksessa neljä valmiina ja joulun jälkeen saan kaksi lisää, kun keramiikkakurssi jatkuu, koska ne kaksi jäi nyt vasta lasituspolttoon. Toisesta tulee erilainen valkonen ja toisesta erilainen sininen. Tämä on semmonen kahvitassin kokonen ja simpsakka malli aika moneen. Alapuolelle pitää vaan vielä laittaa silikonitassut, jotta nämä ei raavi pöytää. Savessa on samottia, joka jää helposti törröttämään tasaisestakin pohjasta ja raapii sitten alustaa kivasti.

Sushilautaseksi minä nää alunperin tarkoitin, mutta koska emmää ny teille voi tässä sushiksi muuttua, niin tässä muita vaihtoehtoja. Jonkun mielestä esim toi vaaleenpunanen lautanen voi olla ruma, koska lasite on epätasainen, mutta sanottakoon se nyt tässä vielä, että en missään nimessä pyri tehdasmaisen tasaiseen jälkeen! Se on tylsä.







Vai pitäskö nää markkinoida nimellä ”laihduttajan sushilautanen”?! Taikka ”Virkkaajan lautanen”? No ei vais, en mä nyt näitä mihinkää markkinoi, paitti ittelleni.


12 kommenttia:

Arkisin | jenni kirjoitti...

Aivan ihania! Herkulliset värit 🤍 epätäydellisyys on kaunista

Thilda kirjoitti...

Jenni; Kiiiitos! ❤️
Niin minustakin…

Arkisin | jenni kirjoitti...

Kirpparilta aina "pelastan" outoja itsetehtyjä esineitä :D

Thilda kirjoitti...

Jenni; Wau! No niin kyllä mäkin oon tehny. Ja etenkin outoja antiikkiesineitä. Hakusessa on posliininen vauvanpääkulho jostain sadan vuoden takaa… 🤦‍♀️

Arkisin | jenni kirjoitti...

Vauvanpääkulho on ihana mutta pystytkö nukkumaan sen kanssa samassa tilassa? Terveisin, Jenni,jolla liian vilkas mielikuvitus:D

Thilda kirjoitti...

Jenni; Hehee… helposti! Meillä oli isoisän isoäidin pääkallo (no okei, tein sen paperimassasta) makkarissa joskus! 😂

Joululainen kirjoitti...

Vaaleanpunainen on mun lemppari! Nämähän taittuvat moneen käyttöön! ✨

Thilda kirjoitti...

Joululainen; Se on kyllä ihan jees. Parempi kuin vaaleen sininen, vai mikä laventeli tuo sävy nyt oikeesti oli. Mä niin odotan veronpalautuksia ja sitä, että voin tilata ihan omia lasitteita!! 😍

Satu kirjoitti...

Ihana, kun joku sanoo vielä kahvitassi. <3 Ja ässäpiparit! Mun kummitäti leipoi aina mulle ässäpipareita, kun olin tulossa kylään. :-)

Kauniita lautasia! Sopivat varmasti niin sushilautasiksi kuin moneen muuhunkin käyttötarkoitukseen.

Thilda kirjoitti...

Satu; Kiitti! 🥰
Mä oon juuttunu vanhoihin kaavoihin; kahvi juodaan kahvikupista, eikä saavin kokosesta mukista jne 😂
Ässäpiparit tuo aina jotenkin vanhan hyvän ajan (eli sen hyvän nostalgian) mieleen.
Joo, sushikin jo testattu postauksen jälkeen ja toimii, jos syö vaan vähäsen. 😃

Tarja K/Ruusu-unelmia ja villasukkia kirjoitti...

Ihania <3 Keramiikkalautasissa on kauniit värit ja ihanat kuviot!

Thilda kirjoitti...

Tarja; Voi kiitti!! 🥰 Suunnitelmissa on väreillä leikkimistä, kunhan pääsen tilaamaan omia lasitteita! 😃 Kuviot on pitsiliinoista ja se mun lempparikuvio on vasta tulossa. En ole siis itekään vielä nähnyt sitä valmiina.