.

.

28.3.2023

Kaistale Helsinkiä


Löysin tämmöiset kuvat blogiluonnoksista ja ne sopii kyllä hyvin tähän hetkeen! Nimittäin semmoinen epämääräinen Helsinki-ikävä on kurninut sisuksissa jo hetken. Eipä se olis ku hyppäät junaan ja menet. Kun lähtee tarpeeksi aikasin, riittää päiväkäyntikin hyvin.


Helsinki on täynnä museoita ja gallerioita, ravintoloita ja kahviloita, kauppoja ja kaikkea muuta ihmeteltävää. Kyllä sielä päivä aina sujuisi hyvinkin nopsakkaasti. Sanoisin, että kaikkea haluamaansa ei edes ehdi näkemään.


Ja jos päiväkäynti ei riitä, voi majoittua yöksi tai muutamaksi vaikka mihin hotelliin. Minähän oon tehny jo listan Helsingin hotelleista, joissa haluaisin visiteerata. Ja se lista on pitkä! Tähän saakka oon notkunu vain kahdessa; Kämpissä ja Clarionissa. Molempiin voisin palata kyllä, mutta Kämpiin palaan varmasti vielä joskus.


Sitä paitsi nyt mulla olis osa-aikatyön takia mahdollisuus mennä mihin vaan päiväkäynnille! Vaikka Rovaniemelle! Pienellä järjestelyllä saan koska tahansa jopa kolme neljä arkipäivää vapaaksi matkustamiselle. Ennen (vanhassa työpaikassa) se ei ollut mahdollista, kun piti kytätä niitä nihkeesti myönnettyjä vuosilomapäiviä, joita oli kymmenen puolessa vuodessa.


Oikeastaan mikään ei estä mua tosiaankin sujahtamasta isolle kirkolle. Paitsi, että rahaa siihen on hiukan niukalti juuri nyt. Kunhan oon maksanut moottorisängyn viimeisenkin erän, voin ryhtyä hurjaksi. Ja siihen ei mene kuin kuukausi! Waude, täältä tullaan Helsinki!

 

2 kommenttia:

Mannaryyni kirjoitti...

Suosittelen lämpimästi. Minäkin tahtoisin sinne takaisin, vaikka vastahan minä kävin. Apua, reissujalka rupeaa taas vipattamaan 😁

Thilda kirjoitti...

Mannaryyni; 😄 Mahtavaa, joku muukin ymmärtää sen vipatuksen!