.

.

11.11.2021

Ihan tavallista arkea




Tavallista arkea vaan, niin suhteellistan kuin se onkin, mutta minun arkeani. Rutiineja, paljon kahvia, kirjoittamista, kuvien läpikäymistä. Koko ajan taustalla työelämän miettimistä. Mietin mihin suuntaudun, miten ja koska. Minulla on työelämään liittyvä ammattimentori nykyään ja hän on saanut asioita päässäni hiukan selvemmäksi. Hän on osannut antaa konkreettisia ohjeita ja innostanut minua.

Mietin myös päivittäin terveyttäni. Tässä iässä ei ole enää varaa elellä silmät kiinni ja mättää suuhunsa ihan mitä sattuu ja niin paljon kuin huvittaa. Viimeisen 20 vuoden huolettomuus näkyy nyt kropassa ja teen kovasti töitä uuden suunnan eteen. Siinä olen hyvällä tiellä kyllä. Mietin myös henkistä hyvinvointia ja koen sen ehkä kaikkein tärkeimmäksi asiaksi juuri nyt. Aika pitkälti juuri sen vuoksi olen ollut kotona koko tämän vuoden. Sen vuoksi olen myös jättäytynyt pois somesta ja keskittynyt minua kiinnostaviin asioihin kaikessa rauhassa.












Koetan myös oppia asioita itsestäni. Kukas minä oikein olenkaan. Ja mitä minä haluaisin olla. No ainakin olen rauhallisempi. Sydän kiittää! Olen myös juuri nyt kiinnostunut geneettisistä jutuista. Siitä, mihin minulla on alttius. Olen kyllä tiennyt lapsesta saakka sukumme sydän- ja verisuonisairauksien painolasteista. Sittemmin myös syöpäalttiuksista ja viimeksi vielä muistisairausksista, joita suvussani ja lapsuusmaisemissani on hyvin paljon. Mutta kiinnostavinta on huomata, että moni muukin asia on geeneissä. Sellaiset asiat, joita olen luullut vain ohimeneviksi. Mutta tästä lisää myöhemmin.

Mietittekö te koskaan onnellisuutta? Sitä oletteko te onnellisia elämässänne? Minä mietin sitä usein. En siksi, että olisin onneton, mutta ehkä siksi, että ihmettelen miten voi olla lähes koko ajan perusonnellinen. Kauhean iso ikäkriisikään ei hyökännyt kimppuun tänä vuonna. Vertailen itseäni harvoin muihin, ehkä se johtuu siitä. Ainahan on massoittain niitä, joilla menee loistavasti vaikka mihin verrattuna. Ehkä runsas mielikuvitusmaailma auttaa myös. Miten te koette omalla kohdallanne?


 

Ei kommentteja: