.

.

20.6.2022

Shoppailusta, miehistä ja poistoista



Vielä pari kolme vuotta sitten minäkin shoppailin innokkaasti. Ja kaikkein innokkaimmin vaatteita! Nyt on toisin. Miehet väittävät, että naiset aina shoppailevat, mutta he eivät koskaan. No katsotaanpa; eikö shoppailua ole notkuminen Biltemassa, Puuilossa, K-raudassa? Ainahan niistä löytyy halvalla ties mitä! Eikö Bilteman kuvastojen säästäminen vertaudu täysin Gudrun Sjödenin kataloogien säästelemiseen?


Miehet siis shoppailevat! Ehkä jopa holtittomammin kuin naiset. Moni nainen myöntää shoppailevansa, mutta ehkä vielä useampi kertoo samaan hengenvetoon tekevänsä myös poistoja, toisin kuin miehet. Siinä minä olen ehkä keskivertoa hitaampi, mutta toden totta; tänään tein aamulla ensimmäiseksi farkkuhyllyn inventoinnin, josta roskiin menee kahdet tosi rikkinäiset stretchit ja kiertoon neljät tavoitehousut. Kahdet nykyiset tavoitehousut olen hankkinut noin vuonna 2000. Eivätkä ne ole mahtuneet minulle enää 18 vuoteen!


Tavoitevaatteethan jokainen tietää. Tai ainakin jokainen, joka on vähän pyöristynyt vuosien mittaan. Mutta ihan oikeasti, joskus on vaan pakko ottaa järki käteen ja miettiä, että olenko todella ihan just mahtumassa näihin housuihin (tai mihin tahansa vaatteisiin) taas… vai huijaanko itseäni? Esimerkiksi minä mittasin rakkaiden tavoitehousujeni vyötärönympäryksen tänään. Se on 68cm. Minun vyötäröni kuitenkin retkottaa tällä hetkellä jossain 86cm tietämissä… En minäkään nyt sentään niin optimistinen ole!! Sitä paitsi nyt minulla on käsitys siitä mitä farkkuhylly sisältää ja löydän taas jotakin päällepantavaa. Ja ennenkaikkea olo on mahtava!!

 

2 kommenttia:

Annukka kirjoitti...

Samaa mieltä tavoitevaatteista. Niistä luopuminen helpottaa ainakin kahdella tavalla. Sillä, että eivät vie enää kaapissa turhaa tilaa ja sillä, ettei enää tarvi tavoitella mahdottomia. Vähintäänkin alitajunnassa stressaavia juttuja molemmat ja sitäkin suurempi helpotus, kun saa aikaiseksi tehdä asialle jotain. (Kuuluu ainakin mulla siihen sarjaan, jossa jahkailuun käytetty aika on moninkertainen suhteessa siihen aikaan, jonka toimenpide vie..)

Thilda kirjoitti...

Annukka; Mä oon niin helpottunut, kun pystyin vihdoin luopumaan näistäkin tavoitteista! Ihan epärealistisia. Ja jos 90v mahdun niihin taas, tuskin tyyli on jenkkiarmeijan reisitaskuhousut! 😂 Kahet ite tuunatut kukkafarkut jätin kuitenkin enää sille varalle, että jos musta tulee laiha kukkamummo. 😉

En ole tullut ajatelleeksikaan, että tokihan ne stressaa alitajunnassakin! Täytyy varmaan taas käydä läpi muitakin vaatepinoja. Jostain käsittämättömästä syystä löysin T-paitapinosta kivan petroolinsinisen pitsein ja napeinnkoristellun trikoopaidan… HenkkaMaukan S-kokoa! Siis enhän mä oo voinu sitä ostaa?! Ehkä UFFilta vahingossa. Mutta läpikäytävää siis on!