.

.

28.2.2023

Helmikuun kooste

 

Helmikuu on ollut fyysisesti, henkisesti ja visuaalisesti isojen juttujen kuukausi. Isommitta höpinöittä listaan tähän ne vallitsevimmat asiat, joita helmikuussa on tapahtunut.

Kahvilanotkumisia…

• Olen aloittanut uudessa työpaikassa edellisen osa-aikaisen lisäksi.
• Olen aloittanut ison inventaarion ja poistojen tekemisen eli ”kuukauden poistohaasteen.”

Tukka lyheni jonkin verran.

• Olen aloittanut tilikirjan pitämisen ja merkannut ylös kaikki menot ja kaikki suunnitelmat.
• Olen aloittanut vaihtoehtohoidot eli hyvinvoinnin kohennuksen.

Kun on mistä ammentaa; tilikirja löytyi kätköistä.

• Olen aloittanut kolesterolilääkityksen. Mun eka varsinainen lääkitys.
• Olen ottanut käyttöön moottorisängyn! Wooh!

Tosi kätevä ja riittää noin 8 vuodeksi!

• Olen hengannut hotellissa. (Marriott-viikonloppu.)
• Olen käynyt ravintoloissa ja kahviloissa.

Taas keramiikkalusikoita…

• Olen tehnyt lumitöitä vähän liikaakin olkapään mielestä.
• Olen päivittänyt viime vuonna tekemääni ravintolalistaa. (Loputonta!)

Poistoja poistoja poistoja…

• Olen vaihtanut kotiin kevättekstiilit. Piristävää!
• Olen saanut yhteyden vanhaan koulukaveriini, mahtavaa!!

Ja lisää kahvilanotkumista!

Helmikuu oli kiva kuukausi! Ja olen jo ehtinyt kertaalleen pelätä sitäkin, että kohta se kesä on ohi. Huomasin myös, että kerran viikossa pidetty ”blogivapaapäivä” oli tosi hyvä juttu! Koska pitää elämässä olla muutakin, kuin sitä että ajattelee blogia koko ajan. Maaliskuussa lisään vapaapäiviä ja niitä tulee olemaan viikossa kaksi, eli kiinteästi tiistait ja torstait (johtuen osittain myös työvuoroistani.) Aion ryhtyä myös julkaisemaan poistohaasteen tuloksia. Julkaisen niitä aina pari kolme kerrallaan ja niiden julkaisupäivät on maanantai, keskiviikko ja perjantai. Täytyy olla tilaa muillekin jorinoille, sillä en tiedä onko se poistojen esittely niin kiinnostavaa… vaikka ite oon kyllä ollu innostunu katteleen mitä muut poistaa. Kertoohan se myös siitä mitä jää. Mukavaa kohta alkavaa maaliskuuta!


8 kommenttia:

Arkisin | jenni kirjoitti...

Helmikuusi vaikuttaa aktiiviselta ja kaikkea kivaa täynnä olevalta, jee 🤍 laitoitko letinpään poistoihin? :D

Satu kirjoitti...

No jopas kerkesi tapahtua paljon yhden kuukauden aikana! Ja oli vielä vuoden lyhyin kuukausi. ;-D

Mukavaa ja tapahtumarikasta maaliskuuta!

Thilda kirjoitti...

Jenni; Jees, niin oli! 😃 Ei, en laittanut… 😂

Thilda kirjoitti...

Satu; No nyt kun sanot, niin tajuan itsekin, että vuoden lyhin kuukausi ja siis suhteessa joo aika paljon kaikkea. 😃
Tapahtumarikasta ja kivaa maaliskuuta myös sulle! 🥰

Celia C/ good to be home kirjoitti...

Olipas kivat nostot helmikuulta. Sinäkin olet poistojen kierteessä - työlästä, mutta palkitsevaa. Menokirjakin tuntuu hyvältä idealta - itsekin pyrin olemaan "talous tarkka - tyyppi". Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot... Lempilauseeni taloudenpidossa ;)
Ilahduin kovasti, kun olit jättänyt kommentille myös mulle :)

Thilda kirjoitti...

Celia C; Ihanaa, kiitos vastavierailusta! 😃
Jep jep, poistojen huumassa ja uupumuksessa kellutaan! Mutta uskon siihen, että lopputulos on sitä palkitsevampi. Mulla on ollu tosi iso opettelu aikuisiällä (neljänkympin tällä puolen vasta) opetella ensinnäkin säästämään ja nyt sitten kirjanpitoa taloudesta. Mutta sehän on huikeen hienoa! Nyt vasta tajuan. 😄
Toi oli mun äitin yks lempisanonta; ei ne suuret tulot… ❤️

Birgitta kirjoitti...

Kylläpä oli mukava helmikuun tapahtumapostaus. Vaikka kuukausi oli lyhyt niin paljon siinä ehti touhuta ja kokea. Minä olen pitänyt kirjaa menoista nyt vähän yli 4 vuotta. Sen pitäminen mullisti aikatavalla asioita ja sen jälkeen säästöjä on kertynyt aivan kuin itsekseen.

Iloa viikonloppuusi ♥

Thilda kirjoitti...

Birgitta; Kiitos! 😊 Tuo menojen kirjaaminen ja myös etukäteen suunnittelu tiettyyn pisteeseen asti on aika hulvaton juttu! Kuten sanot, mullistavalta se tuntuu. 😃

Ihanaa viikonloppua sinullekin! 🥰