.

.

4.1.2024

Aapisen satumaailmaa 1/1963

 

Kun menin kouluun 1978, luulin että meidänkin aapinen olis jotain samankaltaista, kuin tämä 1963 vuoden versio, joka oli jo kuudes painos ja kuvittajana oli Usko Laukkanen. Minulle tämä edusti suloista satumaailmaa, jossa lapset elivät vielä ennen 1970-luvun realismia ja tylsähköä opettavaisuutta. Tässä opetetaan asioita sadun kautta ja suloisella marttawendelinmäisellä kuvituksella. Tästä aapisesta löytyy niin paljon kauniita sivuja, että joudun jakamaan ne useaan blogijulkaisuun, joista tämä on ensimmäinen.























8 kommenttia:

Arkisin | jenni kirjoitti...

Miten ihanaa että sulla on säästössä tällaisia aarteita <3

Thilda kirjoitti...

Jenni; Niin on! Mä inventoin mun lukuisia koulukirjoja aiemmin, mutta kauniista aarteista en luopunu tietenkään. 😍

Anni kirjoitti...

Voi tuo on minun aapiseni. Vieläkin muistan sen tuoksun ja joka sivun,kuinka niitä tavasin. Jännä miten kirjan tuoksu voi jäädä niin pysyvästi mieleen,vuosikymmentenkin jälkeen. Ja kuinka jännitin kun tulimme sivulle "Anni tanni talleroinen,punaposki pulleroinen..." Sehän kertoi minusta,olin siitä melko varma.

Thilda kirjoitti...

Anni; Oijoi!! 🥰 Ihana kuulla! Mulla on aika varma olo, että tämä on myös isosiskoni kirja, se jota rakastin lapsena! Ja juuri tätä kuvatessa huomasin, että sen tuoksu on tuttu! Tuoksumuistot on uskomattomia ja vahvoja asioita! ❤️

Joululainen kirjoitti...

Todella idyllinen! 🥰 Olen tuota tai uusintapainosta joskus jossain lukenut. Minullakin oli tapana nuuskutella koulu- ja muutkin kirjat. Uusissa koulukirjoissa oli ihana tuoksu! 👃🏻

Thilda kirjoitti...

Joululainen; Kiitos! 🥰 Joo, kirjojen nuuskuttelu on mullakin vahva piirre. 😄

Sylvia kirjoitti...

These are so beautiful !
Wishing you a wonderful New Year !
Sylvia

Thilda kirjoitti...

Sylvia; ❤️ Thank you! I always visit in your blog, but it is impossible to leave a comment. ☹️