.

.

20.7.2024

Tuulettelemassa ajatuksia järvellä

 

Tänne järvellehän me sitten taas lähdettiin, vaikka lähtiessä satoi ja paikka paikoin ukkosti. Illan aikana tummimmat sateet jäi kuitenkin taakse ja saatiin viettää ilta ja yö rauhassa, ilman jyrinää ja veneen hurjapäistä keikutusta.


Siitä eilisestä työterveyslääkäristä vielä. Mä niin odotan, että se mun ’oma lääkäri’ palaa lomalta! Hän oli ainoa, joka tuossa lafkassa keksi heti alkuunsa ehdottaa, että käsi pitäis ultrata ja röntgata.


Mulla on tämän toisen kanssa sellainen olo, että hän ei ihan täysin usko mua ja luulee, että mä liiottelen, saadakseni löffäillä saikulla niin pitkään kuin mahdollista.


Kun puhuin hänelle käsikirrasta, hän sanoi, että siellä ne pistää sulle ultraohjatusti sen kortisonin ja sä oot samana iltana jo kunnossa ja voisit palata töihin vaikka heti!


Mulla oli jostain syystä vähän epäluuloinen olo ja siksi luinkin jänteiden tulehduksista ja rispaantumista (jota mulla on kahdessa jänteessä) lääkärikäynnin jälkeen kotona jonkun aikaa.


Jos nyt oikein käsitin, niin rispaantuneeseen jänteeseen ei missään nimessä saisi pistää ainakaan kortisonia! Ja tämä rispaantuma näkyi siis siinä surullisenkuuluisassa ultrassa myös.


Sitä paitsi sain sen käsityksen, että on monia muitakin keinoja hoitaa tätä ceissiä, kuin vain kortisoni tai leikkaus. Olen hyvin luottavaisella kannalla siitä Taysin käsikirran käynnistä, joka on elokuun alussa. Ja jos mä kuulostan välillä äärimmäisen negatiiviselta ja jopa pessimistiseltä, niin ne on kuitenkin vain hetkellisiä tilanteita ja kokonaiskuvassa aika pieniä tapauksia. Ne on vähän niin kuin tarroja, joita on liimattu tähän elämän pintaan, niitä tulee ja menee. Siellä pohjalla se perusminä koen kyllä olevani vahvasti optimisti ja tilanteiden mukaan toki myös realisti. Että sillain en ole missään suossa nyt. Vaan järvessä. He he.



5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Onhan tuo melkoista; yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Ei ole ihme että pieni ihminen ei pysy ohjeiden perässä. Sinä jaksat upeasti kertoa näistä, että kaikkien ei tarvitsisi kompastella ohjeviidakkoon. Ihanaa kesän jatkoa😊! Sari

Anonyymi kirjoitti...

Joo ja tuo yllä oleva kommentti oli tarkoitettu aikaisempaan postaukseen, mutta näyttää se sopivan tähänkin😄. Sari

Thilda kirjoitti...

Sari; Kiitti kommentista, sopii se näinkin! 😊 Joo, on vähän omituisia käänteitä välillä. Ja vaikka itse selviydynkin ihan jees, niin mietin aina niitä, jotka vaikka asuu yksin tai ei muuten saa apuja tarpeeksi, eikä ole jaksamista ym. Koska esim mä en tiedä miten olisin selviytyny ihan yksin! Jo pelkästään sairaalasta työnnettiin kotiin hirmu nopsasti, enkä olis kyenny ees ovelle raahautuun, jos joku kotisairaanhoito olis tullu käymään. Ihan törkeen vaikeita tilanteita monelle! Mä oon kovasti miettiny, miten sitä vois kehittää asioita paremmaksi. Syöpäyhdistyksen ekan jäsenmaksun maksoin eilen ja ehkä sitä kautta saa vinkkiä osittain. Mutta vanhukset mietityttää erityisesti. Haluaisin jotenkin olla niiden heikoimpien apuna. Vinkkejä otetaan vastaan!

Anonyymi kirjoitti...

Olet kyllä niin selkeäsanainen että olisit hyvä kokemusasiantuntija. Onko esim.syöpäyhdistyksellä tällaista tehtävää? Kokemusasiantuntija saisi vanhuksille ja kaikille muillekin lisätietoa kaipaaville välitettyä todella tärkeää tietoa. Sari

Thilda kirjoitti...

Sari; Kiitos! 😍 En oikein tiedä vielä mitä kaikkea olisi. Aionkin selvittää tuon syöpäyhdistyksen eri kanavia lähiaikoina.