.

.

18.7.2023

Kohdassa kolme eletään

 

Ja nyt niitä rankempia kuulumisia. Tulin eilen aamulla sairaalaan, luullen tulleeni leikkaukseen. Mun ihana lääkäri tuli juttelemaan juuri ennen leikkausta ja kertoi mitkä on nyt näkymät ja suunnitelmat. No ensinnäkin siitä mun listasta; kerroin siitä lääkärille: ”kohta 1) ei syöpää, kohta 2) syöpä, mutta vain paikallinen, kohta 3) levinnyt syöpä, mutta hoidetaan, kohta 4) levinnyt syöpä, mutta ei voida tehdä mitään” hän sanoi, että nyt mennään tätä kohtaa kolme, eli levinnyt syöpä, mutta hoidetaan. Ja siksi mulle eilen tehtiinkin vain tähystyksessä koepalojen otto. Koepaloja otettiin ainakin vatsakalvolta. Tänään saan tietää sitten mitä siitä saatiin irti. Mutta tänään pääsen myös kotiin odottelemaan varsinaista isoa operaatiota.

Lääkäri kertoi, että tämä munasarjasyöpä on siitä pirullinen, että se leviää nopsakasti. Kysyin, olisko mun pitänyt käydä tiuhaan gynekologilla ja ultrassa, mutta kuulemma tämä on ihan onnenkauppaa. On sellaisiakin tapauksia, että syöpälääkärin ultra on näyttänyt täysin tervettä ja kolmen kuukauden kuluttua syöpä on ollut levinneenä jo laajasti. Great, mukava kaveri totta tosiaan! Nyt vaan sitten odotellaan tuloksia, että mikä oli mun aikaikkuna, että ehdinkö just ajoissa, vai hiukka myöhässä. 

Ja ne suunnitelmat sitten. Riippuen eilisistä tuloksista mut joko leikataan pikaisesti (jätän sen tarkan ajan taas kertomatta, koska en jaksa vierailijoita, ymmärtänette?) taikka annetaan kolmen kerran kuuri sytostaatteja ja leikataan vasta sitten. Sytostaateilla eli solumyrkyillä pyritään hidastamaan ja pysäyttämään levinneisyys ja niitä annetaan noin kerran kuussa. Ja ne on sitten semmoisia, että tukka lähtee. Siihenkin mulla on oma varasuunnitelma, koska olen miettinyt tätä monelta kantilta jo pari kolme viikkoa sitten. Näillä mennään tällä hetkellä, mutta olen ihmeen valoisalla mielellä tulevan suhteen.


Minulla on iso joukko tärkeitä ihmisiä, joiden kanssa olen viestitellyt joko mesessä tai tekstarilla tästä tilanteesta. Mutta jokainen ymmärtänee, että tässä vaiheessa ei jaksa kirjoittaa yksityisviestillä samoja asioita kaikille. Siksi ohjasin monet seuraamaan blogiani, sellaisetkin, jotka eivät siitä ole ennen tienneet. 

Ei haittaa, jos ei osaa omasta mielestään sanoa mitään. Te annatte minulle paljon voimaa! Olette ihania. Kiitos! ❤️


10 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

❤️voimahalaus

Thilda kirjoitti...

Anonyymi; Iso kiitos! ❤️

Anonyymi kirjoitti...

Olet rakas❤️Voimahali❤️

Annukka kirjoitti...

Täältä myös lempeä halaus <3

Thilda kirjoitti...

Annyymi; Kiitos!! ❤️

Thilda kirjoitti...

Annukka; Kiitos! ❤️

Arkisin | jenni kirjoitti...

Halaus näin etänä!

Thilda kirjoitti...

Jenni; Kiitos! ❤️

Satu kirjoitti...

Kaikki mitä haluaisin sanoa tuntuu nyt niin riittämättömältä, mutta olet ajatuksissani. Voimaa ja rakkautta! ❤️

Thilda kirjoitti...

Satu; ❤️❤️❤️