.

.

25.7.2023

Pelko vaan pahenee

 

Huh huh, aika rankkaa kyllä tämä leikkaukseen valmistautuminen henkisesti. Oikeastaan jos multa kysyttäis (mitä aina tehdään ihan liian vähän! Hohoi hallitus, Putin, Kim-Jong-kukakulloinkin, kaikki tahot; täällä ollaan ja olen valmis antamaan neuvoja kyllä!) niin sanoisin, että kysykää haluaako potilas tietää kaiken! Että jos hän ei halua, niin antakaa tieto vaikka omaiselle. Mä oon aika vakuuttunut, että leikkauksen ja toipumisenkin (ehkä) kannalta olis parempi, jos en olis näin järkyttävän paniikissa. Viimeset neljä viikkoa on olleet toki jännittäviä ja verenpaine on ollu mukavan isoissa lukemissa, mutta nyt kaikki lukemat on taatusti aivan julmettuja! Eiks ois vaan parempi tepastella leikkaukseen rauhallisena, luottaen lääkäreiden ammattitaitoon? Ja herätä sitten semmosena, kuin mut on leikelty? Sen sijaan mä tiedän nyt pitkän listan riskejä, jotka on paljon todennäköisemmät just tässä mun leikkauksessa, kuin jossain pienemmässä syöpäleikkauksessa. Mä tiedän prosentit kuinka monella on komplikaatioita. No ei nää tiedot ainakaan rauhoita mua. Ei todella!


Esim että niiden tavallisten (munasarjat, munatorvet, kohtu, vatsakalvo, vatsapaita) lisäksi voidaan joutua poistamaan tai osittain poistamaan 9 muuta elintä. Ja että komplikaatioita oli vielä pitempi lista. Hemmetti, en haluis tietää!! 

No, tänään lyheni tukka entisestään. Kauhee säätäminen siinäkin aikataulujen kanssa. Nykyään tuntuu, että jos jotain laitan kalenteriin, niin joku sairaalan taholta ihan varmaan pyyhkii sen pois tai vaikeuttaa asiaa ainakin roimasti. Mutta muuten hauska, kun niskaan tuulee yli 20 vuoden tauon jälkeen! Voi olla, että innostun pitään lyhyttä tukkaa jonkun aikaa. Sitä paitti harmaat näkyy nyt ihan eri lailla ja mä tykkään kyllä niistä. Oon aina pitäny harmaita hiuksia kauniina.



19 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tuntuu kyllä hurjalta. Olisiko osan tiedoista voinut kertoa jälkikäteen? Minä toivon valtavasti, että sinun leikkaus menee hyvin❤. Sari

Thilda kirjoitti...

Sari; No olen kyllä vahvasti samaa mieltä. Etenkin jos on herkkä ihminen, niin… 😬
Kiitos!! ❤️

Anonyymi kirjoitti...

Voi Thilda! Voin vain kuvitella jännityksesi määrää. En minäkään haluaisi kaikkia tuommoisia skenaarioita tietää etukäteen. Onkohan siitä joku sääntö, että ne täytyy kertoa, ettei tulisi yllätyksiä. Olen ajatellut sinua paljon viime aikoina. Lämpöä ja halauksia, olet tärkeä ❤️❤️❤️

Anonyymi kirjoitti...

Voimahali❤️🙏t.Tiina

Arkisin | jenni kirjoitti...

Luulen että lääkärin on velvollisuus kertoa kaikki mutta voisihan noista kertoa vähän ympäripyöreästi? Nyt ei ainakaan kannata mennä googlettelemaan mitään!

Harmaat hiukset on parasta! Lopetin hiusten värjäämisen kun tuli ekat harmaat mutta miksi ne tulee niin hitaasti?

Anonyymi kirjoitti...

❤️❤️❤️🏍️

Anonyymi kirjoitti...
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.
Anonyymi kirjoitti...

🩷 ajattelen sinua🙏

Anonyymi kirjoitti...

Täältä todella paljon voima-ajatuksia ja lämpöä. Terhi

Arkisin | jenni kirjoitti...

Olet ajatuksissa <3

Anonyymi kirjoitti...

Olet meidänkin ajatuksissa ❤️❤️❤️
- Titta ja Mika

Thilda kirjoitti...

Titta ja Mika; ❤️

Thilda kirjoitti...

Anonyymi; Joo, varmaan siinä on joku sääntö. Mulle riittäis, että perheestä jollekulle kerrotaan.
Kiitos! ❤️

Thilda kirjoitti...

Tiina; Kiitos! ❤️ 😘 Olet tärkeä!

Thilda kirjoitti...

Jenni; Niin se voi olla.
Eikö olekin? Mä oon lapsesta saakka ihaillu harmaita ja valkohapsisia mummoja! 😍
Aika hidasta kyllä…

Jenni 2; Kiitos! ❤️

Thilda kirjoitti...

Anonyymi 2; ❤️

Thilda kirjoitti...

P&P; Kiitos ❤️
ja anteeksi kun jouduin poistamaan kommenttinne! Mutta te tiedätte…

Thilda kirjoitti...

Anonyymi 3; Kiitos ❤️

Thilda kirjoitti...

Terhi; Kiitos teille! ❤️