.

.

14.4.2023

Uudelleen jäsenkorjaajalle


Nyt oon potenu lähes puoli vuotta tuota olkapäätä, kiertäjäkalvosinoireyhtymää (joka on yleisnimitys kuulemma olkapään vaivoille), kuten lääkäri sanoo. Oon käyny lääkärissä, syöny buranaa ja panadolia, kokeillu tavallista hierontaa, kuumakivihierontaa, Kalevalaista jäsenkorjausta, fysioterapiaa ja meridiaanihierontaa. Oon uinu Voltarenissa, Ice powerissa ja Jopa Bärenbalsamissa. Oon ostanu jumppakuminauhan ja venytelly sillä lähes joka päivä. Ja edelleen tilanne aaltoilee päivästä ja vuorokaudenajasta riippuen.


No okei, koen että jäsenkorjaajasta oli viimeksi hyötyä aivan superihanasti! Kipu katosi päiväkausiksi. Kunnes palasi hiipimällä jälleen, ja mun olis oikeestaan pitäny sit mennä mahdollisimman pian uudelleen hänen vastaanotolleen, mutta olin buukannu kalenterini ihan täyteen, niin että tässä sitä vasta ollaan toista kertaa, seitsemän viikkoa myöhemmin. Nyt olen lakaissut kalenterini aika puhtaaksi ja voin ujuttaa uuden käynnin vaikka kuinka pian. Koin myös, että fyssari auttoi suunnilleen yhtä hyvin. Mutta mikä hassuinta, avanto+sauna tuntuu auttavan mystisesti myös. Siinä kuulemma kylmyys ja ehkä jopa kylmä+kuuma on se ratkaiseva juttu. Ja ylläripylläri jäägeeli tuntuu myös varsin hyvältä. Eli päätellen tästä uimahallin kylmäallas ja sauna olisi yhtä jees?

Hiukan riepoo kyllä, että mittarissa on vasta vähän yli 50 ja jo nyt on kroonisesti kolesterolia, (varmaan verenpainettakin), refluksia, olkapäävaivoja, lonkkasärkyä, mystisiä nivelkipuja ja uusimpana uutena suonikohjujen oireita! Suonikohjut on alkaneet huolettaa, koska ennen ne oli täysin oireettomat ja nykyään  pohje on kuuma, jalka väsyy ja jopa kipuilee. Googletin tietysti. Veritulpan oireita ei voi sulkea pois ja se voi kulkeutua keuhkoihin ja olla kohtalokasta. No okei okei, lentokoneesta voi tippua jääkönttä suoraa mun päähän ja jäljelle jää vaan märkä läntti maahan. Aina voi tapahtua mitä vaan. Mutta mä oon budjetoinu itelleni 60-70 vuotta elinaikaa vielä, joten mitä hittoa?! En aio kyllä kuolla vielä aikoihin! Joten pakko kipittää taas lääkäriin ja valittaa oikeen kunnolla.


2 kommenttia:

Mannaryyni kirjoitti...

Tsemppiä! Itse kävin eilen lääkärissä ja sain viimein selityksen pitkään jatkuneille lonkkavaivoille. Selkärankani on skolioottinen. Ei kiero kuin korkkiruuvi, mutta kuitenkin. Nyt taas lähetettä fyssarille ja pitäisi kuulemma aloittaa kuntosalitreeni. Ou jee!

Thilda kirjoitti...

Mannaryyni; 😮 Ei voi olla totta! Nimittäin mulla nää lonkkakivut on edelleen läsnä välillä (viime yönä myös) ja mulla on myös skolioottinen selkäranka. Ei kovin kiero (en huomaa sitä itse) mutta kuitenkin. Kas kas, sama vaiva ja sama syy! Minäkin puhuin fyssarille lonkkakivuista viimeksi ja hän sanoi että katsotaan niitä ens kerralla. 😊
Tsemppiä sulle myös!!