.

.

18.4.2023

Keramiikkakurssin yhteenveto

 


Keramiikkakurssi on päättynyt ja olen toisaalta haikeana ja toisaalta tuntuu, että ihan hyvä, että loppui. Haluan toki jatkaa keramiikantekoa jatkossakin, mutta teenkö sen täällä vai muualla, se on vielä auki. Minulle sopisi aikaisemmin päivällä käytävä kurssi, enkä siksi ollut juuri koskaan ihan loppuun saakka tunneilla. Ja muutenkin; kolme tuntia on aika pitkä aika myöhään illalla.


Vaan uskomattoman paljon sain tehtyä töitä syys- ja kevätkaudella yhteensä! Laskin, että niitä oli yli 50. Tosin, minähän keskityin aika helppoihin tasomaisiin töihin, enkä esim dreijannut kertaakaan. Jotenkin vaan oli sellainen olo, että haluan tehdä yhtä lajia kylliksi, ennen kuin siirryn seuraavaan. Olin tosi innoissani tilaamistani lasitteista, joskin ne aiheuttivat myös pettymyksiä käyttäytymällä ihan omavaltaisesti (mutta se on kuulemma lasitteen tapaista) Olin myös haltioissani tekstikeramiikasta, johon ujutin hyvin henkilökohtaisia ja merkityksellisiä asioita.


Jäi myös tunne, että paljon on vielä tekemättä! Haluaisin tehdä enemmän tekstikeramiikkaa, astioita, figuureja, koruja, käyttökeramiikkaa jne jne. Etenkin japanilainen keramiikka kiehtoo tosi paljon! Sitä täytyy päästä tekemään vielä jatkossa. Sen hallittu kömpelyys ja tyylikäs epäsymmetrisyys, värien luonnollisuus ja lasitteiden villeys lumosi minut täysin. Myöskin rakukeramiikka kiinnostaa. Kokonainen maailma on vielä edessä siis!








2 kommenttia:

Arkisin | jenni kirjoitti...

Nämä työt ovat kyllä niin upeita, olen niitä sinun sekä Annukan blogissa ihaillut 🖤

Kaikesta päätellen lasite tekee mitä haluaa.

Thilda kirjoitti...

Jenni; Voi kiitos!! 🌞 Itse olen tyytyväinen osaan ja tosiaan lasituksen takia muutama on vähän pettymys. Ja olisihan tuota viimesitelyäkin voinut opetella paremmin. Mutta jatkossa sitten enemmän! 😊