.

.

21.10.2023

Kipin kapin


Minään päivänä en ihan pysy suunnitelmissa nykyään. En siis eilenkään päässyt sinne vaatekomerolle asti, vaikka se oli lyhyen ToDo-listan yksi ohjelma. Huolestuttavaa, sillä aika rientää ja pian huoneiden pitäisi olla tyhjät. Sanoisinpa jopa, että älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon; eli inventoikaa tavaraa ja laittakaa ylijäämä kiertoon, koska sitten kun joku katastrofi - tai vaikka muutto - jysähtää niskaan, niin kaikki on monikertaisen hankalaa. Sitähän minä tässä nyt teen, kahta asiaa yhtä aikaa.


Tosin voi käydä niinkin, (kuten eilen) että poistin kymmenkunta ankean näköistä keittokirjaa ja hetken kuluttua löysin kellarikäytävästä muovipussin, joka oli täynnä kirjoja! Mitäs nää on… kattelin niitä ihan ällistyneenä. No, olin hankkinut ne Myllykoskelta heinäkuussa. Olin ihan unohtanut! Siinä leikkausjännityksessä ja syöpäpaniikissa ei kyllä paljon muutakaan ole mieleen jäänyt kesän ajalta. No joka tapauksessa tavaran määrä näyttää olevan vakio! Se vähän lannistaa tälläsellä hetkellä. Senkin takia kannattaa himmata haalimista ja tehdä inventointeja tämän tuosta. Näin mä sen näkisin. Ja tänään käyn sen vaatekaapin kimppuun. Ja pitäisi myös siirtää se norsun kokoinen Billnäsin kirjoituspöytä toiseen huoneeseen. Kömpiä sen alle, ruuvata kuluneet ruuvit auki, purkaa osa osalta ja sitten siirtää. Kerron maanantaina miten meni, että onko huone tyhjempi vai itkenkö keskellä eteisen lattiaa koko ens viikon.


6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Voi kunpa pääsisikin tuossa tavaroiden inventaarissa ja poistossa vauhtiin! Enimmäkseen en ole päässyt hyvää aikomusta pidemmälle, ja jos joskus varovasti olen aloitellut, niin homma on sitten kuitenkin kuihtunut alkuunsa... Eniten rassaa kaiken maailman paperikasat, joiden raivaaminen on hidasta, kun jokainen asiakirja on käytävä läpi ja sitten vielä mietittävä miten se kannattaa hävittää... Onneksi nykyään paperipostia tulee enää vain vähän!
Vaatteet ja liinavaatteet onkin sitten toinen murheenkryyni, kaapit pullistelee niin, ettei ovet mene aina kunnolla kiinni 🤨.
Mutta onpa ollut ihana lukea, miten voit nyt paremmin ja jaksat tehdä jo kaikenlaista 🥰.
Ja valloittavan kauniit säärystimet (vai sukat?) kuvassa!
Katariina

Thilda kirjoitti...

Katariina; Mä tsemppaan sua! Mä oon hyvässä draivissa. 😄 Ja se tuntuu keventävältä!
Muakin kammottaa ryhtyä käymään läpi liinavaatteita, kun nekin on tuossa tyhjättävän huoneen komerossa. Esim astiapyyhkeitä mulla oli joku vuos sitten tehdyn inventaarin mukaan 160. 🤦‍♀️ Mä en vaan kykene vastustaan ihania tekstiilejä. Mutta nyt on pakko! Lastulevykomero puretaan, enkä tiedä kestääkö se enää kokoamista. Uudet komerot on aika pieniä siihen verraten. 😬

Joo, olo on nyt tosi hyvä! Viikon päästä taas notkahtaa… ☹️
Kuvassa on säärystimet. 😊 Kiitti!

Annukka kirjoitti...

Mun isä aina sanoo, että "omaisuudesta ei ole kuin harmia" ja vaikkei se tietty ihan täysin paikkaansa pidäkään, niin kauhulla välillä ajattelen, että jos täältä maan päältä syntymäjärjestyksessä lähdetään, pelkästään kirjoja ja tauluja on sellaiset määrät isän jäljiltä setvittävänä, että voi apua.
Mutta ei pidä mennä asioiden edelle ja tuntuu itseasiassa heti pahalta, että edes kirjoitin noin.

Mulla oli viime viikolla kirppispöytä ja vaikka kaikkea oli muka olevinaan sinne vietäväksi vaikka kuinka paljon, tavara loppui oikeastaan heti parin päivän jälkeen. Siis sellainen vähänkään järkevä tavara, jota sinne pöytään kehtaa viedä. Tuntui vähän tyhmältä, mutta toisaalta hyvältä, koska kertoo siitä, että alkaa kaikki viime vuosien raivaus tuottaa tulosta ja nykyään tilaa on enemmän kuin tavaraa. Tai ainakin kaikelle on paikkansa, mikä helpottaa elämää huomattavasti.

Lähetän sulle ihan hirveän paljon voimia sinne kaikkiin rupeamiin ja siitä lähdetään, että et itke lattialla, vaan paremminkin leijut, kun olo kevenee sitä mukaa kun karsiminen etenee :) <3.

Thilda kirjoitti...

Annukka; Kiitos hirmusti! 🥰 Kyllä täällä enempi leijuva olo on, vaikka urakka onkin vielä kesken.
Toisaalta lohduttava kuulla, että monella muullakin on se tilanne, että ensin vanhemmilla ja sitten itsellä on tavaraa enemmän kuin jaksaisi, mutta tsemppaan täältä myös!!

Mannaryyni kirjoitti...

Voihan tavarat! Pitäisiköhän kehittää tästä itselleen mukavaa pieni projekti syysloman virkistykseksi? Jos joku päivä nappaisi kynän ja vihkon kouraan - ja tekisi poistettavien tavaroiden inventaarion. Sitten aloin miettiä, että pitäisikin ostaa nätti kynä ja ihana vihko sitä varten. Voi apua! 😂

Thilda kirjoitti...

Mannaryyni; 😄😄😄 Noin se alkaa! 😂