.

.

22.10.2023

Laukkuja, osa 25

 

Tänään esittelen pikkuruisen ja mielestäni muita vanhemman käsilaukun. Laukku on tummanruskeaa tekonahkaa, mutta ei muovia kuten uudemmat tekonahat, vaan kangas on päällystetty jollain ohuella nahkaa muistuttavalla kerroksella.


Laukun kahvaa on korjailtu hellyttävän kömpelösti ompelemalla. 


Sisällä laukussa on neljä lokeroa ja musta kangasvuori, paitsi yhdessä lokerossa, jossa on nahkavuori. En tiedä miksi, mutta tästä laukusta tulee minulle jotenkin vahvasti mieleen 1930-luku, vaikka voi laukku varmaan olla vanhempikin. Näen mielessäni ruskeaan pukeutuneen hattupäisen naisen, joka lähtee asioille laukkuineen. Ehkä pienestä hellahuoneesta jossakin isossa kaupungissa? Minä olen omistanut laukun lähes 30 vuotta, mutta en ole käyttänyt sitä, koska se on aika heikkokuntoinen. Sen suloisuuden takia olen pitänyt sitä joskus seinällä koristeena.


2 kommenttia:

Arkisin | jenni kirjoitti...

Sulla on kyllä aivan hillitön määrä laukkuja!

Thilda kirjoitti...

Jenni; 😂 joo, reilut 60… 🤦‍♀️😬 tai no oonhan mä niitä poistanu jo jonkun verran.