.

.

29.8.2023

Positiivisia pilkahduksia…?


Haluaisin kauheasti olla positiivisempi. Inhoan sitä, millaiseksi marinaksi tää blogi on muuttunut ja mun elämä siis myös tässä taustalla. Oon jaksanu vähä lukee muitten blogeja ja voi jukra kuinka ihana on lukea vaan aivan tavallisista pienistä elämän hyvistä hetkistä! Aamukahvihetkistä, pyörälenkeistä, uusista maljakoista, kukkakimpuista ja kaikesta semmosesta. Vähä kuin pääsisin ite niiden myötä siihen tavalliseen elämään taas kiinni. 


Täällä pelon sumussa on kuitenkin aika vaikea olla positiivinen ainakaan vielä. Yöt on huonoja; heräilen ja valvon. Kunnon lepo on taas ihan hakusessa. Uusia oireita liukuu esiin kuin ukkospilviä. Rintakipua ja ahdistusta, yökötystä, voimattomuutta (paino laskee), heikkoutta, alakuloa, outoja tuntemuksia säärissä ja mustelmia, sydämen hakkaamista ja rytmihäiriöitä… vaikka luusärky on taas hellittänyt otettaan, pelkään että se jälleen voimistuu illan tullen. Sitä paitsi ryöppy uusia oireita ei ole mukava vaihtokauppa jonkun kivun tilalle myöskään.


Ihmettelen sitä, miksi en saanut jo varmuuden vuoksi vahvempia kipulääkkeitä niitä luusärkyjä vastaan? Totuushan on se, että sitten kipujen kourissa on aika huono raahautua apteekkiin hakemaan lääkettä! Mitä täällä Suomessa oikeen pantataan näiden lääkkeitten kanssa? Vai pitääkö huutaa kuin jalopeura, jotta saa sen vähimmän, jota kaipaisi? Mun mielestä on aika epäkelpo lause sanoa, että ei sulle välttämättä tuu niitä oireita. Mun mielestä se kuulostaa enemmän arpapeliltä ja sitä myöten kidutukselta.


Mun oli tarkotus mennä huomenna parturiin leikkauttaan ihan lyhyt siili. Olisin saanu naapurilta kyydin. Nyt on ihan selvää, etten jaksa lähteä sinne todellakaan. Pitää siis perua aika ja kyyti ja vaikka leikkoa tukka ite saksilla. Sytopipo vaan päähän sitte. Loppukevennys; arvatkaa mitä mä tykkään tehdä näinä päivinä aina hetkittäin? Mä katon telkusta ruokaohjelmia! Katon Netflixin dokkareita pizzanpaistajista, ruokien historiasta, makujen ominaisuuksista, kokkikisoista, teen historiasta… ja samalla haaveilen sushista, raikkaista salaateista, rasvaisista ja suolaisista pizzoista… voi olla että se menee överiksi, koska viime yönä näin unta, että joku oli laittanu mulle vihreetä teetä ja se kuppi oli täynnä teen purua, jota syljin ja syljin ja mua ällötti. Peitonkulman osuminen kaulaan aktivoi huikeen ällötyksen ja viime yönä pussilakana oli liukunu varsinaiseksi kangasjoeksi kaulan päälle. Haaveilen siitä, että viikonloppuna jaksaisin vain enemmän olla ja saisin tuoretta sushia ja pizzaa. Sitä kohti…


9 kommenttia:

Annukka kirjoitti...

Tässä on nyt vaikea löytää mitään auttavia sanoja, vaikka kuinka toiveekkaasti ajattelisi, että varmaan oireet kertovat siitä, että myrkyt todellakin vaikuttaa elimistössä toivotulla tavalla. Ei meinaan tunnu reilulta, että niitä tulee tollanen ennalta-arvaamaton kirjo ja määrä :(.

Mä en ole pystynyt kirjoittamaan omaan blogiin mitään, vaikka olen aikonut. On tuntunut jotenkin väärältä ajatus kertoilla omista alavireisistä ajatuksista samaan aikaan, kun esim sulla on todellisiakin murheita. (Tiedän kyllä, että kannustaisit kirjoittamaan ja varmaan se on oman pääni kannalta jossain vaiheessa tehtäväkin, mutta silti olen aidosti tuntenut noin).

Olispa ihanaa voida tilata sulle kotiin joku komea MasterChef loihtimaan sun toiveherkkuja sitten, kun taas ruoka alkaa normaalisti maistua :).

Annukka kirjoitti...

En tiedä, mistä toi mun vanha lamppuprofiilikuva oikein ilmestyi, mutta se olin siis sama vanha minä, joka tuon edellisen kommentin kirjoitti.

Thilda kirjoitti...

Annukka; Ihanaa kuulla susta! Voi, kirjoita vaan blogiasi, kirjoita ihmeessä! Sekin piristää kunhan jaksan lukea. 😊
Nyt olen vähän voimat poissa (ripuli ummetuksen sijaan tuli eilen aamulla) eli sekin vielä. 🤦‍♀️
Uuu… oma kokki, siinäpä mun haave, jos olisin rikas! 😋

Joululainen kirjoitti...

Olisihan reseptin tosiaan voinut kirjoittaa varalta, vaikka ei tarvetta olisi tullutkaan. 🤔

Jos et ole vielä Netflixistä katsonut, suosittelen Blown away -lasinpuhalluskilpailua ja Mestarihitsaajat-kisaa. Sitten olen ”kursorisesti” katsonut myös Kakkua vai kukkua -ohjelmaa, jossa tehdään aitojen esineiden näköisiä kakkuja. Ja Yleltä olenkin suositellut jo Suuri keramiikkakisaa, mutta oletko katsonut viidennenkin tuotantokauden?

Minäkin katsoin pitkällä saikulla Masterchefin pari tuotantokautta, vaikka en muulloin ole sitä katsonut. Kipeänä pystyi keskittymään parhaiten konkreettisiin asioihin.

Mannaryyni kirjoitti...

Toivon sinulle jaksamista, ruokahalua ja parempaa unta. Kaikkea, mitä keksitkin toivoa. Hiljalleen ehdottomasti eteenpäin sushia ja pizzaa kohti ❤️

Arkisin | jenni kirjoitti...

En koe että olisit marissut, päinvastoin. Kirjoitat rehellisesti ja kattavasti syövästä ja hoidoista ja olen varma että näistä teksteistä on lohtua ja infoa samassa tilanteessa oleville sekä meille muille.

No nyt tuli vähän nälkä kun kirjoitit pizzasta :D

Thilda kirjoitti...

Joululainen; No tosiaan! Äsken sitten hoitui sekin asia, kun lääkäri soitti ja kertoi mitä aikoo määrätä.
Netflix alkaa vähän olla jo kyllästymiseen asti selattu, mutta joka päivä mä jotain kattelen. Kiitos vinkeistä! 😊

Thilda kirjoitti...

Mannaryyni; Oo, kiitti kiitti!! Kyllä tää nyt varmasti tästä tällä erää. Hiljaksiin ainakin! 😊

Thilda kirjoitti...

Jenni; Kiva kuulla, kiitti tuosta pointista! ❤️
😄 hahaa, saan kroonisen nälkäoireyhtymän siirrettyä blogin kautta miljooniin lukijoihin - tirsk.